HRA

Compuzzle
Herní styl Puzzle
Multiplayer Bez multiplayeru
Rok vydání 1989
Programátor Ralf Lenz
Grafik (Unknown)

INTRO

Diskuzní fórum o všem

21.07.2014 Kuba T64 to D64 or prg

Zdravím, mám problém. Existuje spousta programů, které jsou ve formátu T64. Překonvertovat je na waw umím. Bohužel mi přijde práce s datasetem příliš zdlouhavá a nespolehlivá. Z SD2IEC to spustit nejde. Googlil jsem na webu a vyzkoušel nějaké konvertory. Bohužel se mi všechny emulátory po spuštění konvertovaných souborů zbláznily, tak mám pocit, že to nebude fungovat ani na C64. Umíte někdo přetransformovat tyto soubory na spustitelné z SD2IEC? Existuje nějaký ověřený konvertor? Je nějaká možnost uložit takovéto programy na webu ve formátu prg nebo D64? Mrzí mne zejména to, že nemůžu spustit v podstatě všechny české textovky.

nadpis
text
podpis První znak podpisu musí být vykřičník

29.07.2014 eLK/ElfKaa T64 to D64 or prg

V basicu toho hlavně moc nenapíšeš. Problém je hlavně v tom, že basic je asi 100x pomalejší i když ho nějakym kompilerem zkompiluješ do v uvozovkách bináru.. (to se ti pak 2x až 3x zrychlý to je celý) To sem taky zkoušel když sem byl malej. Pak sem si napsal demo program přistávající balón z knížky - manuálu - k C64 v assembleru a od té doby sem už nikdy basic nepoužil. Balónek už nelítal ale blikal mi různě po obrazovce. Nebyl to identickej program, jen sem chtěl vědět jak rychle dokáže assembler pohybovat se sprajtem :o) Krom toho se většina věcí v basicu ani dělat nedá.. Akorád na spouštění muziky mi přišlo jednoduššní napsat jednoduchej řádek v basicu než něco v assembleru. Nicméně pokud vlastníš FC III tak bych se jí určitě nezbavoval, bude se ti při výuce velice hodit! Jinak je spousta assembleru pro C64 i pro PC takže můžeš dneska už psát pohodlně v PC..

27.07.2014 Kuba T64 to D64 or prg

Zdravím a děkuji všem zúčastněným. Manuál vytištěn. Vzhůru ke studiu. Asi Vás ještě trošku budu obtěžovat, ale časem. Na 1541 Ultimate II zatím nemám. Do vánoc si ten perpetikl asi pořídím. Blbý je, že mi zbyde SD2IDE a final cartridge III. Ono to spolu určitě fungovat nemůže. Nojo vrhnu to do aukra

25.07.2014 PCH T64 to D64 or prg

Assembler uměti, radosti zažíti.
Samozřejmě, že nikde žádná podmínka umění assembleru neexistuje.
Pokud máš rád experimentování s jakýmkoliv počítačem, je assembler nejlepší volba. Zvláště pak na C64

25.07.2014 Sillicon T64 to D64 or prg

Jen doplnim ....
Freeznuta pamet z FinalCartridge-III se da prejmenovat a funguje to v pohode jak na na kazete tak na diskete jen to musi byt ve formatu:
JMENO
-JMENO
Kdy soubor JMENO je loader a soubor -JMENO je samotny snap, akorat ze to nelze nahravat z diskety prikazem LOAD"*",8 protoze on pak hleda jmeno pred ktery da znamenko minus, takze by hledal "-*".
Na praci se soubory doporucuju programek 64COPY http://ist.uwaterloo.ca/~schepers/personal.html ten umi tyhle operace jako StarCommander a jeste o mnoho vic vcetne tech .PRG .
Jinak format T64 je vlastne kontejner pro soubory puvodne z kazety a nebo jen jednosouborove programky. Muze byt ve standartu nebo v Turbu ( to je videt v emulatoru kdyz se otevre .T64 ). Takze pokud je program uvnitr T64 ulozeny v Turbu je u programu pismeno T , emulatoru je to vsak jedno a umi z dialogoveho okna natahnout i rovnou primo jakykoli fajl kdyz jich je tam vic. Ze by nejaky program co je volne na netu (rozumej cracknuty-typicky nejaka hra) dotahoval data z T64 jsem nevidel az na kazetovou verzi Raid Over Moscow(tam je prvni cast vlastni turbo a da se to vpohode kopirovat pres Turbo250), takze vykopirovat jednotlivy programy z .T64 do .D64 pripadne do samostatnych PRG neni pak v programu 64COPY zadny problem.
Rekl bych ze format .T64 vznikl kvuli emulatoru aby z nej mohl nahravat rychleji jednotlivy soubory a taky se do nej vejde vice nez na virtualni disk .D64 nebo .D81 .
Pokud se jedna o bitovou kopii originalni kazety ve formatu .TAP vcetne vsech loaderu a ochran atd... (treba z kazetaku pres LPT adapter do PC) tak tam je situace jina, s tim umi pracovet vicemene jen emulator a novejsi verze 1541Ultimate-II s nejakym adapterem co Gideon na strankach popisuje, nahravani je pak stejne dlouhe jako z kazety. viz http://www.1541ultimate.net/content/index.php?option=com_content&view=section&layout=blog&id=2&Itemid=21
Samozrejme prekopirovat celodiskovou hru na kazetu nebo do .T64 je mozne jen bude fungovat pouze ten "prvni" program do doby nez si bude chtit natahnout dalsi cast a sekne se to vlastne jen z duvodu ze ocekava data z floppy (zarizeni 8 kdezto kazetak je 1).
SD2IEC neni 100% emulace floppy 1541 takze i kdyz vezmes program kterej dohrava z disku tedy z .D64 s nejakym vlastnim loaderem tak to stejnak nebude fungovat, podporovany jsou zatim fast loader z FinalCartridge-III a JiffyDOS.
Situace u 1541Ultimate je vsak o hodne lepsi ale to je samozrejme i cena...

Ucebnice Assembleru je tady http://ulozto.cz/xCqyyzcE/strojovy-jazyk-c64-ocr-pdf

25.07.2014 Kuba T64 to D64 or prg

Jasně, tomu rozumím. Osobně si myslím, že přesměrování loudování z tape na disketu by pro zkušeného hackera (jak píše eLK) neměl být až takový problém. Fakt je, že úsilí na to vynaložené by asi neby příliš efektivní. Ze mě asi zkušený hacker nikdy nebude. Ze seriálu o programování v assembleru od LHS jsem tumpachovej. Není to zrovna učebnice pro začátečníky. Postahoval jsem si hromadu literatury o této problematice, nicméně moje angličtina mi neumožňuje dělat zásadní pokroky a v češtině jsem nikde nic nenašel (maximálně pro procesory intel). Tak se chystám na běh na dlouhou trať :-) BTW, někde jsem četl, že znalost assembleru je podmínkou pro C64 scénu, je to pravda?

24.07.2014 PCH T64 to D64 or prg

No o tom T64 právě je. Jakmile potřebuješ konvertovat originální kazetu včetně dohrávaných částí, přesně na to je T64. Star Commander je bezchybný při práci s kazetou, problém je se samotných PRG. Jsou totiž pořád hry, které nejsou ( a nebo byly předělány později ) pro disketovou mechaniku. Takže pak se ti může stát, že PRG potřebuje hrabat na kazetu.

23.07.2014 eLK/ElfKaa T64 to D64 or prg

Jj, je to přesně jak píšeš.. Pokud je soubor jeden a nemusí se loadovat další části, pak program chodí v pohodě.. Ovšem né všechny soubory prg na kazetě musí být spustitelné.. Může jít klidně i o data. U C64 se na koncovky nehraje :) Pokud se hra dál loaduje, tak s tím nic nenaděláš - leda by ses chtěl naučit assembler - respektive disassembler a hrabat se v kódu programu a růčo to předělat.. Až tohle dokážeš tak z tebe bude zkušený hacker :)
Měj se..
eLK

23.07.2014 Kuba T64 to D64 or prg

Ahoj eLKu, máš pravdu, jsem začátečník. Ovšem jakékoliv omezení mě dokáže motivovat. V každém případě Ti děkuji za vyčerpávající odpověď. Jsem opravdu rád, že se můžu někde zeptat zkušených kolegů. Nicméně k mému problémku. Na netu jsem našel prográmek Mole64, který dokáže rozhodit a zkonvertovat t64 do prg. Přesně jak jsi psal, některé obrazy obsahují více souborů, které program rozhodí do několika prg souborů. Pokud je soubor jenom jeden, je to snadné. Normálně ho lze spustit (tedy zatím jsem to zkoušel jenom v emulátoru a taky se různé emulátory chovají jinak. Jeden to spustí, druhý vypíše illegal instruction). Pro případ, že je více souborů, jsem vygooglil prográmek Star commander, který umí sám o sobě konvertovat t64 do prg, ale umí i pracovat s obrazem diskety d64. Tedy jsem těch více souborů zkopíroval do d64. Ovšem tady zřejmě narážím na problém, že jednotlivé prográmky, byť ve formátu prg asi chtějí hrabat na kazety. Netuší. Zatím jsem stále v emulátoru a C64 zapnu až večer. No ale i tak jsem docela spokojenej :-)

22.07.2014 eLK/ElfKaa T64 to D64 or prg

Ahoj Kubo, nevím přesně o co se snažíš ale není to tak jednoduché jak si myslíš. Kazeta a disk sou dvě různé věci, zrovna tak .prg.
T64 je soubor kazety a může a většinou obsahuje více než jeden spustitelný soubor. Způsob nahrávání částí je součástí kódu programu a tak není možné jen soubory překopírovat na disk (nebo kopii disku - soubor .D64). Pokud je program na disk jednosouborý program (což ale nepoznáš podle toho že se to jakože loaduje jen jednou!), pak by bylo možné program před spuštěním uložit z paměti jako .prg (třeba na disk), ale vyžaduje to už nějaké zkušenosti s kódem a systémem C64 jako takovým. Myslím že jednoduše napsat SAVE"jmeno",8,1 (na disk) asi fungovat nebude.. Pokud si nováček, s největší pravděpodobností se ti to nepodaří.. Další možností je tzv. FREEZE přes Final Cartridge III a ten pak můžeš uložit na disk. Jedná se o přenos paměti jako soubor na disk. Na disku pak budou dva soubory s názvem FC a -FC. FC je loader paměti a -FC je samotná paměť, uložiš tak skutečně ale jen paměť ve stavu kdy si stiskl FREEZE. Soubory nelze přejmenovat! Pokud hra bude vyžadovat další soubory (z kazety) určitě to fungovat nebude. Nejjednodušší možností je ale určitě - pokud používáš emulátor - udělat STATE soubor emulátoru poté co se program z T64 nahraje¨, pokud ti jde o to abys nemusel čekat až se nahraje z emulované kazety. To je v podstatě totéž jako FREEZE ale výhodou je to, že to jde jednoduše z emulátoru a nazveš si ho jak chceš. Ten pak spustíš v emulátororu snadno ale bude to zase jen uložená pozice emulátoru.
Další způsob už je snad jen - jestli se nemýlím - hackování (přímo modifikace kódu programu, ale nejde bohužel o jednoduchou modifikaci ale vyžaduje zkušenosti hackera/crackera).
No, snad sem ti pomohl..
eLK

Advert

Programmed by PCH of UNREAL, Hardware support by RAY of UNREAL. Beta test and bugs guru SILLICON
Unreal 2014 - Czech republic