Navigátorposledních 10 z diskuze |
Tupouni 1 a Tupouni 2
Tupouni 1 ke stažení
Připravil jsem pro vás kvízové hry pro otrlé Tupouny !!
Hra je až pro 10 hráčů a hra podporuje dva herní režimy. Jeden je klasické střídání jeden hráč po druhém, kdy se hráči při
správné odpovědi body přičtou, při špatné odečtou. Jedná se o sociální hry, takže je při odpovědi potřeba vytvořit konsenzus ostatních
hráčů zda-li odpověď přijmou a označí za správnou či nikoli. Ve hře můžete použít nápovědu v podobě mačkání znaků na klávesnici, kdy
v případě, že se znak v odpovědi nachází se zobrazí a pokud se znak v odpovědi nenachází, přicházíte o jeden bod. Zpracování této hry byla tortura ! Jedná se o verzi deskové hry Otázky a odpovědi Česko a Otázky a odpovědi - Svět z roku 2014, takže pozor ! Některé odpovědi jsou poplatné této době. A teď jak to celé vzniklo ! 1. Na Platariádě roku 2020 jsme hráli tuto hry, která oslovila mnoho hráčů tím, že zjistili, že nic neví. 2. Dostal jsem nápad na zpracování této hry na Commodore 64. 3. To jsem ještě nevěděl do čeho jdu ... 4. Půjčil jsem si s dovolením skautského oddílu České Budějovice hru domů. Obě hry obsahovaly celkem 800 kartiček. 5. Na jedné straně bylo šest otázek, na druhé straně šest odpovědí. Seřazené dle kategorií, viz výše. 6. Oskenoval jsem pár prvních kartiček v 300 DPI barevně, abych následně zjistil, že se na takto oskenovaných obrázcích zaseknou všechny OCR softwary !!! 7. Dva dny jsem pátral po tom, proč. Po důkladné analýze jsem si všiml barevného paternu v tisku ( na papíře ) , který nebyl okem vidět. 8. Tento patern blokoval použití OCR software ! ... takže tiskařská ochrana v akci. 9. Začal jsem skenovat kartičky ve 200DPI černobíle a hle ... Google OCR v DOCS zafungoval napoprvé. 10. Skenoval jsem vždy 10 kartiček, v GIMPU je ořezal, složil pod sebe a nahrál vyexportovaný PNG do Google DOCS. 11. Google DOCS má pěknou vlastnost, že pokud mu podtrčíte obrázek s textem, okamžitě provede automaticky OCR a vyplivne vám holý text. ( a světe ne-div se, s totální minimemm chyb.) 12. Tato otroká práce zabrala moře času, ale získal jsem 4800 otázek a odpovědí, což zabralo v holém textu bez zpakování 530 Kb ! 13. Nastal čas, kam s tím. Disketa je malá, paměť C64 ještě menší. Vyhrálo CRT a to zrovna ne malé ... 512Kb C64 Game System, System 3 14. Vzhledem ke grafice, programu a spol jsem rozdělil každou verzi hry, domácí otázky i zahraniční na samostatnou catridge. 15. V PHP jsem naprogramoval ASCII to PETSCII konvert pro zpracování všech textů, protože znaků použitých ve zdroji bylo víc než je zdrávo. 16. Výsledné rozdělení do jednotlivých $8000 bytes banků jsem dělal ručně. Už to nebyla taková hrůza jako skenovat a řezat kartičky. 17. No. A to je asi vše. Byla to pakárna, ale můžete si hry zahrát doma s rodinou, případně se staršími detmi :) PCH / Unreal Nový příspěvek k článku
08.11.2022 - PCH
Big data na C64 jsou obzvláště zábavná. Je pravda, že Sillicon slibuje již rok, že zkontroluje texty a opraví a tak plánuju vydání opravy někde na rok 2123. Velká písmena není možné použít všeobecně, na to mé programátorské znalosti nestačí :) 06.11.2022 - aki
To máš z toho že se za každou cenu montuješ do big data :) U těch odpovědí vždy chybí první písmeno. Jm0na hr84l nejde zadat s velkým písmenem. 01.09.2022 - PepeCheb
Poděkování za skvěle odvedenou práci a provedení. |
Poslední recenzereakce na článkyTOP 10 HRY
|