Tato hra je opravdu klasika klasik. Hudba, perfektně vytvořená kola a práce s grafikou jsou na špičkové úurovni. Hudba a zvuky jsou neobyčejně "vlezlé" :) Všimněte si jedné věci, že na obalu od kazety je Radcilffovo jméno napsáno špatně. Bez koncového E. .. to si snad ani nezasloužil ...
Kazetová verze. Nahrávací obrazovka
Zbraně
Weapons
Droopy
00
01
01
Super Droopy
02
00
01
Fireball
02
01
02
Fall Up
03
01
02
Wiggler
02
01
02
Curly Wurly
03
02
01
Flamer
06
03
04
Scatter Ball
03
05
05
Clyde
Vaše zbraň o kterou nepřijdete je plamen
Clydeho smrt .... sekvence ze hry
Clyde tancující
Magic Potion Creatury
Nikdy nepoužity Sprite :)
Nepřátelé ze hry
Návrh úvodní obrazovky pro kazetovou verzi a konečná podoba
Tipy a triky
Zastrč joystick do portu 1 a jakmile přestane hrát hudba v High Score obrazovce, střídej joystikem polohu doprava a doleva jak jen nejrychleji můžeš dokud se nezobrazí první jméno v High Score. Jakmile se ti okraje obrazovky zbarví do šeda, získal jsi nekonečno životů.
Můj milý deníčku aneb jdeme na to
Bratři Radclyfové nebyli nikdy slavní jako Bitmap Brothers , ale narozdílod nich byli skuteční bratři. John obstarával programování a Steve grafickou stránku her. Oba jsou známí jako APEX Software . Na scéně C64 debutovali hrou Sizzling Retrograde, předtím stvořili nemnoho známou hru Cyberdyne warrior.
O několik měsíců později slibují rozhlásit veřejnosti detaily ze svého zatím posledního projektu ... Creatures. Tato hra měla být dokonce jejich poslední, protože se nadále oba bratři rozhodli živit sítí rychlého občerstvení (fast-food).
Hra dostala jméno podle (volný překlad): Clyde Radcliffe vyhubí všechny nevlídné, odpudivé slizáky ze země.
Hra Creatures není jako jejich poslední výtvor bratrů Rowlandů Retrograde, kde se střílelo po všem hýbajícím, ale Creatueres je roztomilá hra s chlupatými zvířátky
Někdy na začátku ledna
John
Nyní mám tři různé metody horizontálního posunu stránky včetně jednoho "paralaxx" módu podobného jako ve hře Hawkeye. To znamená s prostorově posunujícím se pozadí ... panečku !
První metoda ale bere hodně paměti ... druhá metoda zežere pro změnu hodně času procesoru. Třetí metoda byla skrol 304x192 pixelů rychlostí 0.5 - 8 pixelů za 1/50 sekundy s barvou na každém znaku. ... dokonalé !!
Steve
Bylo načrtnuto hodně nápadů pro grafiku prvního kola. Přeblikávali jsme na obrazovce již zpracované grafiky a porovnávali je s originálními kresbami. Já jsem také navrhl hlavní postavu hry a pojmenoval ho Clyde. (a proč ne?)
Bavili jsme se s Johnem o změně jeho řídícího modelu postavy v různých prostředí .. plavání, lyžování , atd..
Konečně ubíhá pod vodou vzduch
Později v lednu
John
Nakonec mám rafinovanou skrolující metodu a nahrávám některé grafiky, které ovšem ještě nemají dostatečnou barevnost.Snažíme se vybrat barvy, které by vypadaly věrně, ale s hodně barvama je strašná práce. Nyní je čas vytvořit pohyb našim nepřátelům.
Nenávidím hry, které mají nešikovné pohyby a a tak to zkouším udělat jak jen to jde nejhratelnějřší. Přemýšlel jsem, že vytvořím změnu kontroly postavičky dle toho, v jakém kole se nachází (jak to chtěl Steve) ale nakonec od toho upouštím. Teď mám uděláno, že když Clyde spadne do vody, ubíhé mu kyslík.
Steve je konečně šťastný :)
Steve
Dokončil jsem grafiku 1. kola a vše co chci je vytvořit Editor Map (narážka na Johna) ...Začala práce na prvních hudebních kusech. Hudba je slušná na to, že hraje pouze v jednom kanále a další dva jsou pro zvuky.
Začal jsem pracovat na grafice druhého kola se světle modrým pozadím. Vypadá to malebně jako denní světlo. Toto mi dalo nápad střídat další kola jako den a noc.
S touto obrazovkou sklidili veliký úspěch na prezentaci společnosti APEX
John
Přerušil jsem práci na hře a začal se věnovat přípravě úvodní sekvence . Namísto standartního GET READY jsem chtěl přihodit rolování mapy kola. Nyní totiž můžete viděl, co je před vámí ... !! (no nejste šťastni ?)
Také jsem přidal možnost MUSIC ON / OFF na úvodní obrazovku. Máte tak možnost si měnit nastavení během hry.
Na přípravě dema jsme strávili několik hodin jen skládáním úvodní obrazovky
Steve
Musel jsem vytvořit mapu druhého kola pro demoverzi, což znamenalo strávit absolutně celou noc prací. Také jsem díky svému "vězení" a práci v noci přišel na nový způsob projektování grafiky v kolech. Na místo původního editování 1x1 znak jsme vytvořili editor pro 2x2 znaky jako v Retrograde.
Někdy uprostřed února
John
Psal jsem level editor pro Steva a on nyní může vytvářet rolovací kola mimo jeho grafiku.Vždy jsem strávil hodně času psaním editorů ...Pro retrograde jsem jich napsal sedm nebo osm ! Našli jsme nakonec chudou firmičku :) Thalamus .. nikdy jsme o nich neslyšeli ... vy ano ?
Steve
Dnes dokončuji GET READY hudbu .. libí se mi hodně.Hodně mé hudby je ovlivněno hudbou co posloucháme doma. Trávíme docela hodně času u hraní automatových her ... (a žere to hodně peněz)
Březen přichází
John
Museli jsme vypracovat množství nepřátel, kteří se budou objevovat na obrazovce. Kouzelné číslo, ke kterému jsme dospěli je 15 plus sprity Clyda plus status sprajty namontované kdesi v kole 26 .
Přišel za námi Dave JLG společně s Johnem Wildsmithem, který má na starosti předvádění Creatur na 8-mi bitových počítačích. Hlavní důvod byl, že Dave chtěl naše autogramy na spodní část kontraktů :) Hlavní a nejdůležitější část byla, že nám hradí veškeré náklady na stravu během tvorby hry v místním Burger King :)
Steve
Včera jsem dělal titulní hudbu pro Commodore 128 . Protože se mi nějak hryzl zvuk, trhl jsem kabelem k zesilovači a C128 spadla na zem a rozletěla na XX kousků ... viděl jsem dokonce vnitřnosti a SID chip ....... uf ...
Uprostřed Března
John
Nepřátelé jsou vytvořeni .. (křičí a ječí a domáhají se našich životů). Nyní se všichni alieni animují a pohybují. Nejen animace oživí hru, tak jsem je všechny udělal v barvách .. Rozhodli jsme se , že nepřátelé, kteří umřou budou dělat více než jen že zmizí. Chystali jsme se rozdělit horizontálně grafiku a do spodní části vložit obchod ... (sakra .. další ochod ..ne) ...
Po dokončení druhého kola jsme udělali vstup do obrazovky, kde se snaží příšera zabít kamaráda Clyfa přivázaného k dopravníkovému pásu.
Pokud nejste slepí, vidíte, že každé kolo je obrovské .. Hru jsme plánovali na 6 nebo sedm kol aby se hra vešla na jednu stranu disku.
Steve
Přišli jsme se systémem postupného vylepšování vaší palebné síly. V kolech musí Clyde sbírat "Magic Potion" které bude potřebovat v obchodě.
Sbírání a požívání Mgic ovšem nezmění vaši zbraň, ale přidá ji jako další možnou pro výběr ve hře. To znamená, že všechny zbraně jsou dostupné během hry a vy si je sami měníte pomocí Joysticku.
Jestliže jste dočetli až sem a zajímal by vás další vývoj hry očima, ušima i ústy bratrů Rowlandových ... dejte to vědět do diskuze .... je toho opravdu obrovské množství textu ... /a nejsem stroj ...