Recenze - Navigátor

12 Assembler
41 Encyklopedie
30 Hardware
15 Hra
12 Párty
7 Programování
12 Sofware

HRA

One Armed Bandit
Herní styl Slot Machine
Multiplayer Bez multiplayeru
Rok vydání 1987
Programátor Peter Weighill
Grafik Peter Weighill

INTRO

Commodore 64 versus ZX Spectrum

Tak co se nám poslední dobou nestalo. Jedna nejmenovaná odnož ZX spectrum scény s víceméně všeříkajícím názvem se pustila do srovnávání grafiky her na Commodore64 a ZX spectrum. Ponechme stranou vyšší zájmy, emoce a jiné nemoce a sledujme navýsost objektivní výběr her pro tyto dva počítače. Při chválení se zaměřím pouze na chválení ZX spectra, protože pochopitelně je tento výběr her z produkce na C64 dle mě opravdu povedený.

Arkanoid 2

První ukázka demonstruje barevnost na hře Arkanoid. Dokonce lze vidět i stejné kolo. Nechtělo se mi ale docílit přesného rozbité zdi. Určitě uznáte , že by to nebylo zrovna nejjednosušší. Na této hře u ZX bych ocenil hlavně asi hires pozadí .

BMX Simulator

Sem tam barva ... pravda .. trochu více trávy než je zdrávo .. budiž ... Sem tam něco fialového.
Tady je jasné, že co se týče detailů, tak není radno si s nimi moc hrát.

Cybernoid 2

Tady si myslím je to fifty fifty. Možná bych řekl, že volba bílé raketky je štastnější než modro modrá verze u C64.
Zde bych řekl je zeleně podařené potrubí těžící z hires modu na ZX.

Internation Karate plus

Tak tady myslím není co řešit. Všimněte si hlavně vykresleného nebe. Tady i člověk s šedým zákalem pozná, kde je kvalita. Na straně ZX asi ne. Nebudeme si všímat postaviček, protože je jasné, že na C64 jsou to sprity. A když zaostříme na barevný strom na C64 ??? Zde i největší odpůrce multi color módu na C64 musí uznat ... a nebo vlastně nemusi ... že ....


Ikari Warriors

no ... Ikari Warrior ... hra, která mě stála nejeden večer a kterou jsem hrál určitě v životé déle než všechny PC hry dohromady ... Mám ji rád. Je barevná. Velmi chytlavá. Vše se hýbe. Vše po mě střílí ..
Velké možnosti ... Zajímalo by mě však, jak uživatelé ZX rozlišují mezi určitými zbraněmi. protože na C64 existuje asi šest nebo sedm barevných bonusů.
Jak ale pak rozlišují spectristi tyto bonusy ... nevím ... asi odstíny krasné žluté ...

MYTH

Zda-li je to sejná hra ... nevím .. ale možná ano.

Cobra

Zde je jasne videt, ze i kdyz ZX Spectrum muze v hiresu podbarvovat pozadi barvami, necini tak.
Proč ? Nevím. Monžná je zde rezignace na nějaké hraní si s barvami. Proč jen jedna barva pozadí ?
Proč nejsou podbarveny cihličky a plošky, které by určitě barvu mohli mít ?

Addams Family

Tak tady se tvůrcům hry opravdu klaním, protože zde dokázali, že i s hiresem jdou udělat opravdu špičkově barevné hry. Můžu s klidem říct, že až na pár vyjímek nevidím moc rozdílu pramenících z rozdílných platforem.
Dokonce zde je někde hires i pěknější. Jde vidět, že to je jen o šikovnosti tvůrců. Proč se zde nevykvákli na barevnost jako třeba u cobry ?

Tímhle bych objektivní porovnání her ukončil. Nebudu tvrdit, že jsou hry na ZX škaredější. Vyplývá to z jejich jediného rozlišení (HIRES). Ale jak lze vidět u her COBRA vs ADDAMS Familly.

Jsou hry krásně propracované a jsou hry krásně odfláknuté. Lidé, kteří měli za úkol udělat hry na spectrum a nechtělo se jim hrát s barvičkami by neměli na ZX asi dělat, protože je to jako by někdo na Commodore 64 udělal hru, bez barev ... bez hudby ...
Mohu bez předsudků říct, že kdyby byly všechny hry barevně zpracované jako addams familly, asi by nevznikali různé FLAME WARY na téma Kdo má lepší barvičky :)

Zdravím tímto všechny zastánce ZX platformy, kteří dočetli až jsem a zůstali v duševní pohodě ...

Ale jedno by si všichni lidé měli uvědomit !!!

Ať má hra třeba jen jednu barvu, důležitá je jeich hratelnost . A ta byla mnohdy lepší než u PC her s 16.000.000 barvami !! Takže zůstaňte věrní :) PCH

Nový příspěvek k článku

podpis :
První znak podpisu musí být vykřičník, jinak se příspěvek neodešle (ochrana proti spamu)

Advert

Programmed by PCH of UNREAL, Hardware support by RAY of UNREAL. Beta test and bugs guru SILLICON
Unreal 2014 - Czech republic