HRA

Hans Kloss
Herní styl Platformer (Scrolling Screen)
Multiplayer Bez multiplayeru
Rok vydání 1993
Programátor Janusz Dabrowski
Grafik Sebastian Michna & Dariu...

INTRO

PREX - Nová česká hra v roce 2023 19.11.2023 PCH / Unreal - příspěvků : (0)
Jednou za čas se stane, že někdo něco udělá a pošle. A tak se i stalo. Objevila se mi v mailu nová hra pro Commodore 64 s názvem PREX od Novomente.
Kliknutím na http://www.c64.cz/index.php?menu=hry&slovo=prex&pismeno =# si hru stáhnete nebo ji naleznete ve vyhledání pod názvem "prex".

A zde bych rád připnul pár informací o hře od samotného autora hry, tak se pohodlně posaďte a jedem!

Novomente

A teď něco o samotné hře. Je to jednoduchá a myslím si, že pro každého vcelku pochopitelná hra. Používá se v ní jen tlačítko FIRE na joysticku (případně mezerník na klávesnici) a protože se pořád jen mačká a mačká, tak jsem hru pojmenoval PREX, což je odvozenina od anglického slova PRESS. Cíl hry je ovšem mnohem zajímavější. Nejde ani tak o zachycení stejných ikon (to je pouze prostředek k dosažení finálního MAXIMÁLNÍHO score, které musí být větší než score: 9999999999). Vlastním cílem hry je, aby hráč našel takovou strategii hraní, aby onoho maximálního score dosáhl. Proto v úvodu hry prozrazuji, že klíčem k nalezení strategie je pozorování souvislosti mezi SCORE a BONUSem. S vhodnou strategií se dá maximální score (cíle hry) dosáhnout i do 2 nebo 3 kol (rounds).

Snažil jsem se hru naprogramovat tak snadnou, aby nalezení té správné strategie bylo také snadné. A zároveň nalezení netrvalo moc dlouho, neboť pracující lidé mají dnes na hraní málo času. To byl jeden z pilířů při psaní koncepce hry.

Jinak hru jsem programoval crossplatformě, tzn. v C64 Studio a testoval na CCS64 a VICE. Na železe C64 jsem ji netestoval, neboť nemám zatím možnost, jak jí tam dostat.

Na zvukový efekty jsem zkoušel všechny možný programy (včetně MONASE), ale žádný z nich se mi pak po konverzi nepodařilo rozchodit. Tak jsem opět použil SidWizard i na SFX. Nebyl jsem s tím však stoprocentně spokojen (při každém zahratém efektu bylo na začátku takové prásknutí) a potřeboval jsem dvoukanalový SFX, tak jsem zkoušel naprogramovat vlastní SFX player. Napsal jsem, ale nedokončil, tři verze playeru, každý s jinou koncepcí. Nakonec jsem dokončil jednoduchou čtvrtou verzi, která je zajímavá tím, že je to vlastně hybrid playeru a naprogramovaní zvuků "na tvrdo" přímo v kódu (zdroják můžu zaslat jen tak pro zajímavost). Tento SFX "engine" jsem pak použil jen na zvuky měnících se ikon. Na všechny ostatní SFX jsem použil SidWizard.

Grafika je vcelku jednoduchá. Sprity jsou ve dvoubarevné jemné grafice (tzn. dva jednobarevné sprity přes sebe). Znaky a písmo (charset) jsem tvořil tak, aby byly pokud možno originální a doufám, že úspěšně. Písmeno xXx sice vypadá spíše jako písmeno xKx, ale abych udržel jednotnou linii fontu, tak jsem to po mnoha pokusech nechal tak, jak to je. Na úvodní stránce hry logo PREX "tancuje" jen když hraje hudba.

Nový příspěvek do diskuze


První znak podpisu musí být vykřičník, jinak se příspěvek neodešle (ochrana proti spamu)

Advert

Hardcode and datamining by PCH of UNREAL, Hardware guru by RAY of UNREAL, Bugs report by SILLICON of UNREAL
UNREAL 2014-2021 Czech republic