HRA

Flex
Herní styl Puzzle
Multiplayer Bez multiplayeru
Rok vydání 9992
Programátor A. Blume
Grafik (Unknown)

INTRO

Diskuze

Jak funguje kompozice hudby na SID chipu?
15.06.2024 Petr Dělám bakalářku na vývoj videoherních soundtracků ale spíše z té technické stránky nežli z toho jak na mě hudba působí. Popisoval jsem čip TIA, to jak se programuje ta hudba a i to jak využít square nebo pulse waves a tak. Jak to funguje u SID chipu? Je to stále programovaná hudba než už na to byl program? Vim že má 3 + 1 kanály a i to jak mezi sebou pracujou ale nevim JAK se ta hudba tvoří. Poradí mi někdo?

Nadpis
Duchaplný text
Podpis První znak podpisu musí být vykřičník

17.06.2024 Petr @Manex Ty pulse waves jsou spíše oscilátorem (má na to vliv frekvenční syntéza neboli FM synthesis) způsobené vlny, které mají nějaký vlastnosti. Většinou záleží co od jakýho kanálu chceš, basa se většinou nahrává v ramp wave nebo pilový vlně chceš-li. Tam jde spíš o to že pro omezení procesoru a paměti obecně je pro tu zvukovku příjemnější dělat tohle, než normální sinusovou vlnu která je náročná. Jinak děkuju za ten hardware.pdf, to mi dost pomůže. Ona se totiž u Atari 2600 hudba jen programovala, tak jsem nevěděl jestli tady už je na to nějakej program, kterej to rovnou v tý hře přehraje, nebo to je stejně.
17.06.2024 Manex U TIA jsou nějaké pulse waves? Tak to nevím, jak to teprve budete nazývat u SIDa :) 3+1 platí možná tak pro 6581, u 8580 jen při drobné úpravě, kterou si stejně udělalo jen pár lidí. Ostatní se oprávněně báli, že si tak SID odbouchnou (je to součástka, na kterou se stačí jen blbě podívat, a je KO). Programů - různých music assemblerů jsou na to tuny. TFX od Raye je super, ale asi nejlepší a zdaleka nejpropracovanější je Sid-Wizard https://csdb.dk/release/?id=221555
17.06.2024 Ray Delal jsem trackery pro PC (implse Tracker III) i 6510/SID (DMC 6 a TFX), takze muzu pripadne poskytnout zdrojaky playeru a lecos o tom dokonce i vim, takze kdybys mel nejaky konkretni dotaz, neni problem :) O obecnem fungovani toho lze najit tuny a bylo by to noseni drivi do lesa, neb je to debata k pivu. Hodne zajimave jsou kruhove oscilatory a sync mezi kanalama.
16.06.2024 PCH napis na pch (zav) unreal 64. net
16.06.2024 Sillicon Zkus nejdříve tohle
http://c64.cz/literatura/hardware/sid_6581.pdf

Advert

Hardcode and datamining by PCH of UNREAL, Hardware guru by RAY of UNREAL, Bugs report by SILLICON of UNREAL
UNREAL 2014-2021 Czech republic