Jak programátoři dokázali využít tak malou paměť ?
26.09.2024
Miroslav
Cca kolem roku 1990 jsem měl C64 II, a dodnes mě fascinuje, jak programátoři dokázali do tak malé paměti naprogramovat tak rozsáhlé hry? Konkrétně hra: Journey to the Centre of the Earth od OziSoft. Mapa hry je na tu paměť obrovská, dále zvuk, ovládání no prostě funkční hra, kterou jsem nedohrál ale jedna z mých neoblíbenějších, v těch letech jsem si na čtverečkový papír nakreslil skoro celou mapu, uf. Jak to ti programátoři dokázali ?!
28.09.2024
PCH
Jsem se trochu spletl. Teda oprava .. v osmi bajtech ( jednom znaku na C64 ) bylo mozne zakodovat mapu 11x11 znaku .. nebo 32x4 atd
27.09.2024
PCH
No. Docela normálně. Tam, kde je dnes pro kousek mapy vyčleněno pár desítek MB dat, bylo v té době vyčleněn jeden bajt a ten se interpretoval jako kousek území o velikosti třeba 4x4 znaky.
Pak se samozřejmě daly dělat obrovské mapy.
V jednom bajtu bylo možné zakódovat území o velikosti cca 11x11 znaků